Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Będzie metamorfoza za 335 mln zł. Przetarg na "stację Limanowa" na odcinku linii 104 Chabówka-Nowy Sącz rozstrzygnięty

Joanna Mrozek
Joanna Mrozek
Wideo
od 16 lat
Aukcja elektroniczna wyłoniła wykonawcę zadania "stacja Limanowa". To kolejne zadanie realizowane w ramach modernizacją linii kolejowej nr 105 na odcinku Chabówka-Nowy Sącz. Spółka Skanska zaoferował wykonanie prac za ponad 335 mln zł. Oferta ta został uznana przez PKP Polskie Linie Kolejowe za najkorzystniejszą.

Przetarg na "stację Limanowa" rozstrzygnięty

Stacja Limanowa, która znajduje się na odcinku linii kolejowej nr 104 Chabówka - Nowy Sącz zostanie zrealizowana w ramach odrębnego kontraktu. PKP Polskie Linie Kolejowe właśnie rozstrzygnęły. Jeszcze w styczniu wpłynęły oferty dziewięciu firm - trzech oferentów działa w ramach konsorcjów, pozostałych sześciu to samodzielne firmy. Oferty wahały się od 289 do 380 milinów złotych netto. Jak wyjaśnia Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kwoty znacznie przekraczały budżet inwestora dlatego została przeprowadzona internetowa aukcja, bo przy przy takich dużych zadaniach rywalizacja jest zauważalna.

Teraz można już mówić o zakończeniu procedury przetargowej, bo zadanie to wykona spółka Skanska, za ponad 335 mln zł. Różnice między innymi ofertami były niewielkie. PKP PLK drugą najniższą ofertę złożoną przez spółkę ZUE (335 949 986,98 zł brutto) oceniła na 99,9404530473 pkt.

W ramach kontraktu zmieni się także otoczenie stacji. Powstaną tam dwa nowoczesne perony i przejście podziemne. Wokół wybudowany zostanie nowy układ komunikacyjny - drogi dojazdowe, chodniki i wiadukty. To będzie ważny fragment zmodernizowanej linii kolejowej 104.

Etapy prac

Pierwszą częścią projektu „Podłęże – Piekiełko” jest modernizacja linii kolejowej nr 104, łączącej Chabówkę, Rabkę, Mszanę Dolną, Tymbark, Limanową i Nowy Sącz. Środki na realizację tego zadania zostały przewidziane w ramach prefinansowania Krajowego Programu Odbudowy przez Polski Fundusz Rozwoju. Prace podzielone zostało na kilka etapów.

Dla odcinków Chabówka – Rabka Zaryte oraz Nowy Sącz – Klęczany prace już trwają, podobnie jest na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna. Także na odcinku Limanowa - Klęczany prace ruszyły zaraz po podpisaniu umowy. Na tym odcinku ma powstać najdłuższy tunel w Polsce.

Nowa linia kolejowa Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna

Drugą częścią projektu „Podłęże – Piekiełko” jest budowa nowej linii kolejowej z podkrakowskiego Podłęża w kierunku południowym: do Tymbarku i Mszany Dolnej – czyli do modernizowanej linii kolejowej nr 104.

Budowa linii kolejowej została podzielona na części. W pierwszej kolejności zostaną ogłoszone postępowania przetargowe dla odcinków bezpośrednio przylegających do modernizowanej linii 104, a następnie dla fragmentów trasy w kierunku północnym. Przetargi na realizację poszczególnych odcinków były planowane do ogłoszenia przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA dla Limanowa – Tymbark: w marcu 2024 r., a Tymbark – Szczyrzyc jeszcze w styczniu 2024 r., Szczyrzyc – Gdów: III kwartał 2024 r., oraz Gdów – Podłęże: III kwartał 2024 r.

Projekty nowej linii zostały zrealizowane w ramach prac przygotowawczych. Umowy na prace projektowe zostały podpisane w styczniu 2019 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na limanowa.naszemiasto.pl Nasze Miasto