Przez trzy targowe dni wystawcy prześcigali się w pomysłach, by przyciągnąć uwagę zwiedzających. Na ponad 140 interaktywnych stoiskach, na których swoją ofertę prezentowała blisko setka szkół branżowych i techników z całej Małopolski, można było zobaczyć m.in. pokazy spawalnicze, barmańskie, mody, robotyki, mechaniki samochodowej oraz wiele innych.
- Nasze wiosenne spotkania w Krakowie stały się już tradycją. Co roku o tej porze małopolscy uczniowie kończący szkoły podstawowe i gimnazjalne stają przed niezwykle ważną dla ich przyszłości decyzją. Muszą postanowić o wyborze szkoły średniej, co będzie miało ogromny wpływ na ich przyszłą karierę zawodową. Dlatego Województwo Małopolskie chce pomóc młodym mieszkańcom regionu w dokonaniu jak najbardziej właściwego wyboru - tłumaczą organizatorzy. - Wszystkim nam zależy, by wybrany zawód dał młodym ludziom możliwość godnego życia. Chcemy, by byli zadowoleni i mogli rozwijać swoje pasje. A Festiwal Zawodów daje im właśnie taką szansę.
Oprócz szkół swoją ofertę prezentowały również służby mundurowe - policja, wojsko, straż pożarna oraz straż graniczna i straż miejska. Z zaproszenia skorzystali również przedstawiciele zagranicznych szkół z Francji, Niemiec, Słowacji, Ukrainy i Węgier.
To nie wszystko! W hali EXPO zaparkował prawdziwy tir, wóz strażacki, radiowóz, wojskowy Hamer, a na jednym z dwóch stoisk ZSTI – profesjonalny sprzęt spawalniczy prezentowała firma Lincoln z Bielawy, z którą szkoła współpracuje od wielu lat, a na targach jest partnerem biznesowym ZSTI. Tłumy przyciągało też stoisko reklamy, na którym partnerem biznesowym była Studio Fotograficzne Foto Majka. W profesjonalnej sesji chcieli uczestniczyć nie tylko uczniowie gimnazjów, ale i inni wystawcy.
Dla uczniów ZSTI udział w targach był niezwykle ciekawym doświadczeniem. Szczególnie dla przyszłych specjalistów z klasy reklamy była to cenna lekcja, podczas której wiedzę teoretyczną mogli skonfrontować z praktyką zawodową.
- Udział w targach wymagał od nas wiedzy logistycznej. Przygotowania trwały kilka miesięcy. To było ogromne przedsięwzięcie. Musieliśmy nie tylko opracować materiały prasowe, które znalazły się w katalogu wystawowym targów i prezentację dotyczącą szkoły, ale także nawiązać współpracę z przedsiębiorcami z branży, co było wymogiem organizatorów – tłumaczą przedstawiciele ZSTI. – Sam udział w targach, to były cztery dni ciężkiej pracy – począwszy od opracowania koncepcji, transport wszystkich materiałów, poprzez przygotowanie stoiska, aż wreszcie promowanie szkoły wśród tysięcy odwiedzających targi gimnazjalistów.
Jak podkreślają dalej uczniowie i nauczyciele z ZSTI biorący udział w targach, warto uczestniczyć w takim przedsięwzięciu i z pewnością za rok będą ponownie chcieli promować w ten sposób swoją szkołę.
ZOBACZ KONIECZNIE
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?