Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budują nowy most kolejowy na odcinku linii 104 Chabówka - Nowy Sącz. W centrum Rabki Zdrój powstają też przejścia podziemne i wiadukty

Joanna Mrozek
Joanna Mrozek
Wideo
od 16 lat
Na zachodniej części linii kolejowej nr 104 Chabówka - Nowy Sącz prace prowadzone są na dwóch odcinkach. Pomiędzy Chabówką a Rabką Zaryte, te trwają już od wiosny 2023 roku. Te od Rabki Zaryte do Mszany Dolnej rozpoczęły się dopiero końcem roku 2023. Efekty można podziwiać, bo w wielu miejscach dużo się dzieje. Zobacz najnowsze zdjęcia z placu budowy.

Modernizacja linii 104 w Rabce-Zdrój

Ze względu na specyficzny przebieg linii nr 104, która znajduje się w terenie górskim i podgórskim, dla bezpieczeństwa i komfortu podróży musi powstać tam wiele obiektów mostowych czy ścian oporowych do zabezpieczania skarp.

W Rabce-Zdrój trwa modernizacja linii kolejowej biegnącej przez uzdrowisko. Wykonawcy pracują przy nowych przejściach podziemnych, mostach i wiaduktach. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA ułatwi komunikację i poprawi bezpieczeństwo na terenie miasta.

Ruszyły także prace przy budowie nowego mostu kolejowego nad Rabą w Rabce-Zdroju. Ciężkie maszyny przygotowują miejsce na przyczółki kolejowej konstrukcji.

Szybka kolej z Nowego Sącza do Krakowa

Modernizacja trasy nr 104 Chabówka - Nowy Sącz to część większego przedsięwzięcia zarządcy infrastruktury kolejowej. Przygotowywane jest połączenie kolejowe Podłęże - Piekiełko, które oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka - Nowy Sącz, obejmuje budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.

Oprócz torów, obiektów inżynieryjnych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowane będą stacje i przystanki. Nowe obiekty przystosowane zostaną do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Podłęże -Piekiełko, kiedy?

Zadanie pn. „Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz – Etap II (pozostałe prace na LK 104 oraz budowa nowej linii Podłęże – Tymbark)” znajduje się na liście podstawowej Krajowego Programu Kolejowego do 2030 r. i przewidziane jest do realizacji w latach 2025 – 2029. Szacowana wartość zadania to 7,79 mld zł.

Na infografice widać, gdzie dokładnie zostały zaplanowane.

Budują nowy most kolejowy na odcinku linii 104 Chabówka - Nowy Sącz. W centrum Rabki Zdrój powstają też przejścia podziemne i wiadukty
PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Budowa linii kolejowej „Podłęże-Piekiełko” to nie lada wyzwanie pod względem inżynieryjnym. W projekcie przewidziano aż 13 tuneli i 11 dużych mostów i estakad kolejowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na limanowa.naszemiasto.pl Nasze Miasto